WYCIECZKA KLAS IVA I VIA DO WARSZAWY

W dniu 11 kwietnia 2018 r. uczniowie Szkoły Podstawowej im Wł. Szafera w Żarkach wybrali się na dwudniową wycieczkę szkolną do Warszawy. W wyprawie uczestniczyło 29 uczniów z klas: IV a i VI a oraz 3 opiekunów: p. A. Grzywna, p. O. Major oraz p. E. Gawęda. Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od Stadionu Narodowego. Wizyta na tym stadionie była spełnieniem marzeń wielu uczniów, szczególnie tych, którzy są kibicami piłki nożnej. Następnym i niewątpliwie jednym z najciekawszych punktów naszej wycieczki było Centrum Nauki Kopernik. Jest to wspaniały ośrodek nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się. Wszyscy mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Mieliśmy okazję własnoręcznie dokonywać wielu eksperymentów naukowych, zobaczyć na własne oczy mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, urządzeń, wszechświata i wielu innych aspektów otaczającej nas rzeczywistości. Drugi dzień rozpoczęliśmy od wizyty na Placu Piłsudskiego. Tam zobaczyliśmy Grób Nieznanego Żołnierza oraz świeżo odsłonięty Pomnik Ofiar Katastrofy Smoleńskiej. Następnie udaliśmy się na Stare Miasto, gdzie kolejno zwiedziliśmy: Katedrę św. Jana Chrzciciela, Rynek Starego Miasta, pomnik Warszawskiej Syrenki, Barbakan, mury miejskie oraz pomnik Małego Powstańca. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Zamek Królewski. Przewodnik oprowadził nas po przepięknych komnatach, opowiadając historię zamku. Następnie zwiedzaliśmy stolicę z okien autokaru: przejeżdżaliśmy Traktem Królewskim, m.in. Alejami Ujazdowskimi, zobaczyliśmy budynki ambasad, Sejmu i Senatu. Przedostatnim punktem naszej wycieczki były Łazienki Królewskie, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć m.in. Pałac na Wodzie i Teatr na Wyspie. Przed wyjazdem udaliśmy jeszcze na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki, by raz jeszcze spojrzeć na wspaniałą panoramę naszej stolicy. Wszyscy uczniowie byli pod wrażeniem piękna Warszawy oraz liczby atrakcji, jakie można tu zobaczyć. Na pewno nikt nie zapomni pobytu w naszej stolicy i zechce jeszcze raz tam powrócić.